Thursday, January 3, 2013

Jauh Perjalanan, Luas Pengalaman #2

At first, dorang Sya bajet2 dari Sek17 pegi KLIA around 45minit je. Aku mana tahu jalan, so aku ikut jela dia. Mak oyyyyy, ni first time aku bawak moto pagi2 buta ni oyyyyy. Ikut nasib lah, kalau jalan tu ada lampu, selamat la. Kalau takde lampu, selamba katak masuk dlm lopak2 sebab tak nampak. Belum lagi dengan mat2 moto yang kat jalan. Dok hon2, dok hon2, cari masalah betul. Tapi dalam hati doa jela, jangan dola dorg kacau perjalanan kitorang. Dahla tengah emergency, peremuan je pulak tu.Ya Allahmintak dijauhkan dari bahaya.

Tup tup,gerak dari Sek17 pukoi 3.20, pukul 5am pun tak sampai lagi. First time jugaklah Ego S aku kena bawak dlm 100km/h ++. Biase moto kecik tu aku bawak around 60 je tau. Laju benau sebab moto lagi satu kat depan laju gak. Kena keepin track. Asal bawak 80 je mencicit Lagenda tu tinggalkan aku. Tulah silapnya kot...Hati tak sedap je bayangkan kalau tiba2 jatuh time tengah2 laju macamni.

Tiba2 ada satu masa tu,lalu kat jalan bermotor yang takdak lampu tu. Dengan 120km/h, tiba2 ternampak moto depan brek. Entah kat mane silap aku,dekat sangat agaknye,nak mengelak punya pasal,aku terbrek depan. Kebetulan masa tu jalan berpasir. Memang jatuh tersembam. Sedar2 aku dh terjatuh lalu tersagat ke depan, Hani dah tercampak dah ke kiri. YA ALLAH masetu tak tahu ape nk jadi. Alhamdulillah aku ngan Hani selamat. Tapi aku dok risau moto sebab moto tu bapak aku baru belikan 3bulan lepas.Tak basuh lagi Tak usik ape2 lagi. Try naikkan moto, tapi sedihnyeee tayar die dh tersangkut. Tiba2 rasa pedih o kat tangan semua. tengok2 kat tangan ni dh terkopak2 dah kulit. darah dok menjejeh je. Selak baju sampai ke siku,bersagat habisss penuh. kat pinggang lagi. Raba2 lutut,darah lagi. Tiba2 rasa air kat siper. Luka lagi. Pastu tengok Hani. Lebih kurang je dengan aku. Tangan kaki semua luka.. Nak duduk tak boleh,pedih ya amattt.

 Dalam 5 minit, aku tak tahan dah. Sya dengan Ju dok sepak2 motor tu kasi boleh jalan Hani sibuk call kawan2 soh tolong.Nak tak nak,aku baring kat tepi jalan sebab luka2 tu semua memedihkan aku. Ya Allah dengan sejuknya,baju seluar sume koyak,tangan kaki pinggang semua sakit macam kulit kena siat2, aku mampu cakap Ya Allah je. Hani dok tenang aku,soh mengucap, soh zikir. Aku try tenangkan diri,mengucap sambil nangis2. Kalau Allah nak amik nyawa aku mase tu pun aku pasrah. Sebab,aku rasa pedih sangat2.Sa dengan Ju pergi panggil teksi. Time tenga baring tu aku denga azan Subuh. oo baru aku tahu pukul bape masetu.

Around 20mnit lpastu, baru teksi datang. Terus bawak pegi Hosp Putrajaya. Alhamdulillah hospital tu around 5 mnit je dah sampai. Terus pegi daftar kat tempat kecemasan. Malunyaaaa dengan muka aku besar sebelah sebab spek macam terangkat sikit,baju koyak, tangan koyak2.. Terus bawak masuk dlm wad.

Paling kesian kat Hani la. Aku buat dia sudah jatuh,ditimpa tangga. Dahlah tengah nak cepat,nak balik Terngganu,jatuh motor pulak. Takpelah. Tu semua takdir dari Allah kan.

Kat hosp,amik xray dan cuci je. Yang lain semua luka plus muka kiri bengkak dan kembung,pakai tudung tak muat dah. Hani selamat dah balik Tganu naik flight. Sya dengan Ju sabar tunggu aku keluar wad ngan tunggu moto pergi bengkel. Seriously tu hari yang aku takkan lupa. Jatuh moto for the first time. Orang kata selagi tak jatuh moto, selagi tu belum dapat lesen moto. So now,aku dah ade lesen :)

Thanks Sya dengan Ju sebab bersusah payah untuk aku. Thanks skuad Airforce yang tak jemu datang melawat,dok temankan aku kat bilik ,dok bagi aku makanan setiap mase. Thanks Syawal sebab sanggup mandikan aku hhe. Thanks clasmate yang sangat ambil berat. To Hani, harap bersabar atas semua yang terjadi.Allah lebih sayangkan arwah. Setiap sesuatu itu pasti ade hikmahnye.


0 pewaris bangsa mengkomen: