Monday, December 10, 2012

Jauh perjalanan, baru ada pengalaman #1

8 DISEMBER 2012
Hmmmmm harini Sukan Antara Fakulti (SAF) start. Memandangkan bilik aku berhadapan dgn Pusat Sukan,memang sentiasa dengar lah budak2 dok cheer fak memasing. Diselang selikan dengan bunyi wisel ref. Memang bingit haritu. Lalu Sya ajak aku makan luar kat Sek7. Rasanya tu hari last aku makan sambal udang.

Weekend kan. Memang keje dok lepak,gelak2,layan video Korea,hafal Bel sbb nak present hari isnin ni. Fuhhhhh mmg ni 1st time weekend aku takde aktiviti. Tapi biasela.Orang tua ade cakap,jangan banyak gelak, nanti nangisss~~

9 Disember 2012
2.00 am
Masetu tenga baring atas katil,dok scroll TL Twitter lepas buat lab report. Scrol,scroll,scroll, tetibe Hani teresak-esak. Dia dari tadi memang tak tido. Dok pegang henset macam aku jugak.

"Pey, Jambu dah takde..............."

(Pey adelah aku. Hani adelah rumate aku. Jambu adelah bf Hani)

Aku macam,

"Haaaaaa.. Ape ko cakap ni wehhhhhhhhh"

Hani masetu dah menangis teresak-esak. Aku try dekat kat dia. Aku peluk dia, tenangkan dia. Aku pun meleleh sekali. Ujian mu Ya Allah.. After a while, baru tahu Jambu eksiden around Maghrib tadi otw balik Tganu. Hani mntak aku hantar dye pegi stesen bas Sek17. Aku tanya dia banyak kali, betul ke keputusan dia ni. Nak pegi sorang2 pagi2 buta ni. Bahaya bahaya. Tapi dia nak pergi jugak sebab nak tengok arwah buat kali terakhir.

Lalu aku kejut Sya dengan Ju, mintak teman kitorang sekali pergi Sek17. Dengan suar track suit ngan baju tido, terus je ktorang sarung sweater ngan ssiper jamban pegi sane. Tak lupe lesen ngan student card. Tapi bile je sampai situ, malangnye bas mmg takde pagi2 buta ni. Ade la beberapa hamba Allah yang mengaku dia tu polis dan nak hantar Hani straight to Tganu tp kena bayar around RM250. Dahla tak kenal,memang tak mahu lahh.

Ya Allah masetu mmg taktahu nak buat ape. Bas esok pukul 9.00am. Memang tak sempat sebab nak kebumi arwah lepas SUbuh. Lalu Sya cadangkan Hani naik flight. Lebih cepat sampai. Entah macamane,mase tu fikir pasal KLIA je. Tak terfikir pun psal Subang yang lagi dekat tu. Maka,pengembaraan bermotor dr shah alam ke KLIA pun bermula.

Berita pasal arwah>>>

http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/penuntut-maut-rakan-parah-1.111175 

To be continued~

0 pewaris bangsa mengkomen: