Monday, November 1, 2010

DARUSSALAM

duduk dalam kelas darussalam banyak mengajar aku erti kehidupan (eceh) .macamane nak bersabar dengan mulut ajaq,macamane nak layan karenah kanak2 iday,macamane nak kejutkan atipuspa dan safuan yang selalu tidur(tidur2 pun cemerlang),macamane nak tahan keBAUan yang dihasilkan oleh sang hijau....hui.macam2.itu belum ditambah lagi dengan KENTUT-KENTUTAN yang dikeluarkan oleh mereka.tidak lupe juge ade orang yang berjaya mencuri hati aku kat darusalam ni.haha.semua itu kenangan......banyak lagi nama yng aku nak sebut sebenarnya


1-sering berlumba2 untuk ke kantin bagi mendpatkan ayam2 goreng opah.kalau takde ayam,habislah kantin kena jerit dengan ajaq.aku tengok makcik2 kantin tu macam bahagia je dengan kehadiran di sisi mereka.kak juling,jaduu,kak belonajaq,mkcik berserkup kuning(ni semua kenangan kantin)

2-eksperimen setokin terbusuk dan terHITAM..ini memang geli sedikit.aiman rashid lah tukang observer.kalau nak masuk bilik LK,pastikan setokin anda tidak berlubang,tidak busuk,dan tidak hitam kecoklatan.aiman tak sedar tu yang setokin dia pun busuk jugak

3-ratu lalat dan askar2 nya.humm.entah kenapa,aku rasa gelaran ni comel gila kot.siryes comel.ni pun aiman punya kerja.kesian fadzlinatul yang sering menjadi mangsa.selalu diusik,tapi aku tengok dia tu sentiasa tabah.FADZLINATUL WANITA TABAH.kalau aku kena usik,aku reti nangis ngan baling botol  je.tak tabah langsung.haha

4-suke sangat berebut untuk pakai bilik kecik dalam bilik LK tu.sampai ada kes.gaduh2 la bagai.pastu nangis lagi.(isu sensitif ni).macam2 la korang nih

5-time fizik.masa form 4 dulu,bila datang je waktu fizik,tetibe ramai orang hilang.saket perut la,saket mata la,mc la,macam2 alasan dibuat sebab fizik macam susah kan duluu..bila fom 5 pulak,takkan lah nak skip kelas kot.mesti pegi tapi ramai lentok.almaklumlah,fizik kita selalunya pukul 1 dan ke atas.mula2 safuan tewas,lepastu ati,lepastu ijat,lepastu bob,lepastu yaya,lepastu aku kot.ish.fzik tak susah mana pun.kalau susah,apasal ramai dapat A?????????? terima kasih cikgu:)

6-ceramah ustaz k di pagi hari.wuuu,ustaz memang hebat bercerita..dia mengajar sharifah amani lar,dia mengubat orang lar,dia berjumpa itu ini lar.uuuuu.ustaz memang perfect,semua dia boleh buat.habat masak,hebat syair,hebat TTS,hebat la semua.anda patut rasa menyesal kalau tidur masa kelas dia sebab ilmu yang dia kasi tu ilmu yang sangat berguna.meliputi langit,lautan,dan daratan.walaupun ustaz tak marah,tapi nampak tau muka hampa dia bile student tumbang satu demi satu.bob yang duduk bertentang mata dengan ustaz lah yang selalu tumbang dulu.

7-kedudukan strategik.kiranya kelas ni merupakan tempat yang wajib dilalui oleh semua orang.nak gi library,orang lalu DS.nak gi bilik guru,orang lalu DS.umi nak buat rondaan,lalu DS.cikgu2 nak pegi kantin,lalu DS.cikgu2 nak pegi klas2 laen,pun terpaksa lalu DS jgak.sebab kedudukan DS yang menjadi laluan fevret semua orang,hari2 kita kna tegur dengan cikgu2 sebab tidur time cikgu tak ade.mula2 tu rasa macam membebankan jugak,tapi alah bisa tegal biasa.ingat tak yang sebelah kelas DS,depan bilik guru tu selalu jadi tempat pembuangan tahi bagi kucing2 sepintar??kesian sebab dah ramai yang terpijak tahi2 itu.pastu,kita buat inisiatif untuk tampal notis kat persimpangan jalan. "AWAS!TAHI KUCING DI DEPAN!".tapi ramai jugak yang masih terpijak sbab semua orang jalan menonong je.lantak korang lah

8-time sejarah.masa nilah semua orang nak buat kopi.minum kopi ke,air longkang ke,kenapa masih ada yang mengantuk?aku rasa pinggang aku ni dah berapa kali kena piat2,cubit2  dengan cikgu noni.huiii!!cubit dye tu boleh membawa maut tuu.alah.aku rase semua orang yang blajar sejarah penah kena cubit kot.tak dilupakan kepada cikgu kasmawati yang ada skill cubitan maut jugak.

9-peristiwa genting.kenangan ni terpahat kukuh dalam ingatan aku.perjuangan dan pergaduhan kita bersama jannatul adnin memang sia-sia.duit kita semua habis burn untuk membuat tembok2 dan pagar2(menipu la nih).janji2 manis untuk membawa kita keluar pun hanya tinggal janji....bila kita nak pergi genting betul2 ni??

10-baju hijau.bergelumang bersama benda hijau selama 14 hari memang memeritkan.pahit,payau,masam,dan masin terpaksa kita telan untuk kemaslahatan bersama.seriously kita tabah gila menghadapi ujian hijau ini(tak perlu lah describe.susah untuk dituturkan dengan kata2)

banyak lagi peristiwa kat darussalam ni.cuma ini je yang aku mampu keluarkan untuk hari ni

ok.macha comel,so semua orang comel
bam bam,bum bum.kesian bum bum cacat
ok bob.cukup la tu
cantik je aku tengok mereka ni;)


*peristiwa hari ini
humm.rasanya aku ada buat salah dekat seseorang.minta maaf la banyak2 wahai sahabat.aku tak berniat pun nak sakitkan hati kau dengan mengungkit kisah lama kau.macamane kau rasa,macam tulah jugak yang aku rasa bila kau buat aku macam tu dulu.sudahlah,jangan la benci aku sebab benda tu.aku dah tak kacau kau dah lepas ni.maaf sangat2

10 pewaris bangsa mengkomen:

army_rule said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

hahaha..nostalgia siot

gha great said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

haha sumpah lawak do pey. ish ish korg mmg nakal

fairuz.fairuz said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

cha:dulu kau rajen kan.jeles aku
jiji:aku sorg je tidak nakal

yaya said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

kte ad class monitor yg comel kn

ismi aisha said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

korg luper aku en...xpe xpe..huhu...aku nk majuk la...

AtiPuspa said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

HAHA. kantoi aku mmg kaki tido. diakui roomates aku skng gak. tehee~ :D

fairuz.fairuz said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

yaya:aah ktue klas kite comel.awek dye pun comel

fairuz.fairuz said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

ecah:manede aku lupe dohh.aku ingat semua orang

ati:ati,kau baru sedar ke??

army_rule said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

sape ketua klas korg?

AtiPuspa said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

HAHA. lme sedar dah.. :P