Wednesday, February 2, 2011

jom berANGAN.

ok.sini ade satu teka teki.kenapa negara malaysia positif?kenapa?cepat ah jawab.

ok malas nak tunggu.jawapannye sebab negara malaysia ade kete proton.orang belaja kimia je bole jwab benda ni.tapi aku blaja kimia gak doh.tapi apesal aku tak reti jwab?(credit to abong syawal yang kasi aku teka teki ni;)...

tetiba teringat pulak mase pegi interview jpa suatu mase dahulu.dalam group tu aku sorang je perempuan.ditemani 2 orang makhluk lelaki cina yang mulut dye pok pek pok pek.aduhai memang jadi lauk ah aku pade masa itu.mase tu pon tak ready sangat.so,kebanyakan jawapan yang dijawab oleh aku memang dusta habis lah.hahaha.ok back to the point.panel tu tanye aku,aku nak amek engineering ape?oh mak,memang aku tak reti nak jawab sebab aku tak tau nak amek engin ape pon.last2 aku cakap aku nak automotif.aku pilih tu sebab aku rase macam senang nak buat cerita.

tapi yang comelnye die tak tanye pape on pasal automotif tu.dye sendiri yang banyak  cakap.aduhaiii pakcik..ok senang cerita dia cakap memang jarang perempuan2 (yang ayu macam aku) nak amik automotif.ape susah sangat ye?aku tak penah belaja buat kereta.so tak berani nak cakap apelah.alah,bukan manusia yang buat kereta pun,robot lah;).so rasenye dari point mane yang menyebabkan perempuan jarang amek automotif?mungkin sebab tradisi turun temurun perempuan jarang amik course tu.atau mungkin kerajaan ade tetapkan kuota lelaki perempuan untuk automotif.biasenye perempuan2 yang amik engin ni masuk dalam course chemy and mechy.eeeu,i hate mechy.leceh la nak belaja bende kecik2 dalam mesin tuh!

haa itu baru automotif.belum lagi pasal petroleum yang aku macam nak try ambik ni.banyak pulak masalahnye dengan course ni.ade sorang laki tu cakap risiko untuk mandul bagi perempuan yang amik petrol atau kimia ni tinggi.hape kau ingat perempuan je bole mandul ke?haha kesian nye aku.

sekarang memang banyak en course yang macam2 name kat malaysia.yang pelik2 pon banyak.kesian student2 nak buat pilihan.haha.dengar cite,degree untuk tahun ni stat masuk bulan 9.haha bunyi macam sedap.bole duduk lame2 kat rumah.bole jalan2 pusing satu malaysia.bole keje kumpul duit.bole bela lemak yang subur macam mase lepas spm dulu.huhu.comelnye;)

ape conclusion dari sume bende yang aku cakap kat atas?
1-kalau dah minat sesuatu tu,n then kite dapat bende tu,memang bahagia la hidup
2-perempuan sekrang dah maju tau.kami nampak je lembut,tapi kadang2 peel lagi hebat dari lelaki.kami kan peneraju bangsa!

haha angan2 jelah nak buat syarikat kereta sendiri,tak payanh nak berangan!

0 pewaris bangsa mengkomen: