Tuesday, February 22, 2011

b a j u k a u k u k u r u n g

hari hari aku pakai baju kurung. isnin selasa rabu khamis jumaat. nasib baik tak perlu pakai masa sabtu ahad. kalau ada kelas ganti, kena pakai jugak. 


nape cara aku cakap macam tak suka pakai baju kurung? eh mane ade tak suka. suka je doh. senang. tak payah iron pun takpe.orang tak tau pun kita tak iron. 


susah nak matching dengan tudung? eh mane ade susah. kalau takde tudung, ambik je tudung hitam. kalau malas nak iron tudung, belilah tudung sarung indon tu sebakul. oh itu memang tahap pemalas habis. aku ada je seorang kawan yang pakai tudung hitam je sepanjang masa. pakai baju apa2 mesti pakai tudung yang satu tu je. banyak sangat tudung hitam agaknye. takpelah, asalkan dia pakai tudung.


tapi kan sebenarnya, kadang2 aku bosan jugak. kadang2 tak boleh langkah besar2 kalau dah lambat. kena jalan kecik2 je sebab pakai kain. lagi lagi kalau pkai kain jenis A. takpe bukan selalu pun kan. takpe takpe. kat U nanti boleh pakai suar dah.


tapi, bile dah boleh pakai suar,nak buat ape dengan baju kurung tu? buat pergi kenduri je? taklah. boleh je alter balik. kau jahit balik kain tu biar jadi suar. pastu tang baju pulak, kau gunting je tepi biar nampak macam jubah seluar sikit. kalau ada kain lebih, boleh buat tudung sekali ok? haha macam keling. sesuai untuk orang yang tengah berjimat.


selalu jeles denagn baju ana raffali sebab semuanya cantik2. aku punya setakat layak buat kain lap je. haha

2 pewaris bangsa mengkomen:

yaya said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

kt cni pki bju kurung mcm kne kutuk doh..haih dunia skrg

peyuz said... Best Blogger Tips[Balas balik]Best Blogger Templates

yeke? kau sepak je sape kutuk2 tu. dah melayu buatlah cara melayu